Kaki Lima @ Tangan Lima????

Hai....

Just to share with everyone. Bukanlah nak marah ke apa ke..ini semuanya kes di jln raya.
Padahalnya diri sendiri payah nak bangun awal untuk pergi kerja. Pastu nak marah org lain
la pulak....

Bukannya apa, kepada pemandu-pemandu yg rasa dirinya nak makan angin di pg hari, silalah ikut lorong sebelah kiri. Apa gunanya jalanraya di seluruh Malaysia ni dibesarkan kalau "korang" tak pandai nak gunakan dengan betul?

Memanglah hadlaju tu ada tapinya di waktu-waktu puncak ni, tak digunapakai jugak. Tak mintak banyak pun, sikit timbang rasa je pun cukuplah. Dah termaktub pun laluan kiri adalah untuk pemanduan yang perlahan. Itu takpelah lagi. Kadang-kadang tu si pemandu dh hon berpuluh kali, kasi "high beam" seme lagi. Tapi, tak juga reti2....

Okay, isu jalan raya dikurangkan. Setiap pagi saya seakan-akan ingin mengamuk tetapi nasib baik tahap kesabaran masih meninggi. hehehe.....Bukannya apa, bekerja di dalam sebuah IPTcukup menguji kita. Pagi-pagi hari lagi rasa cam nak menengking. Aduh.....tolonglah wahai "student" sekalian. Silalah jadi pelajar yang berdisiplin sikit.

Janganlah terlalu mementingkan diri sendiri sewaktu anda berjalan di atas jalan raya. Ini tidak, setiap pagi keluar dari hostel, mesti semuanya macam kambing yang dilepaskan dari kandang. Hello, saya juga pernah menjadi "student" dan tidak pernahla berjalan di atas jalan raya sewenang-wenangnya. Sudah tu, korang punya IPT dah sediakan kaki lima untuk pejalan-pejalan kaki. So, gunakanlah!!!! Janganlah jalan di tengah-tengah laluan kereta dengan keadaan tak bersalah sambil bergurau senda seolah-olah nyawa tu tidak berharga...Huh!!!!!

Tolonglah gunakan kaki lima yang disediakan. Jadilah pelajar yang bertimbang rasa. Kalau tak, ada jugak aku kasik "Tangan yang berjari Lima" ni atas muka sorang2 karang. Adoi.....

Renung-renungkanlah.....Tata...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Kaki Lima @ Tangan Lima????"

  1. Rih0ney says:
    January 22, 2010 at 9:32 AM

    ehh ehhhh...makin garang la puan dd ni...tp same je kes ko ngn aku setiap pagi(pegi keja) dan petang(balik keja).